Identyfikacja wizualna i branding
System identyfikacji wizualnej to precyzyjnie zaprojektowany zestaw ściśle powiązanych ze sobą elementów tworzących unikalną tożsamość i wizerunek firmy. Profesjonalnie opracowany stanowi podstawowe narzędzie do efektywnego budowania wizerunku marki.
Czytelna i spójna identyfikacja pozwala wyróżnić się spośród konkurencyjnych marek oraz przekłada się na wzrost rozpoznawalności firmy wśród Klientów. Na SIW składają się:
- logotyp – znak firmowy,
- kolory firmowe,
- strona internetowa,
- oznakowanie,
- wyposażenie firmy (np. schematy tabliczek na drzwiach, szyldów, elementów dekoracyjnych biura),
- materiały firmowe (papeteria firmowa, teczki, segregatory itp.),
- materiały reklamowe i reklama zewnętrzna, internetowa (ulotki, foldery, broszury, katalogi, roll-upy, plakaty, banery),
- często także ubiór pracowników, oklejenie samochodów firmowych i wiele innych.
Wszelkie informacje o elementach SIW są zawarte w księdze znaku, która szczegółowo opisuje m.in.: kolorystykę, wykorzystane czcionki, wszystkie wytyczne dotyczące wymiarów logo, jego pola ochronnego, ułożenia na wizytówkach, papierach firmowych, itd.