Wirtualna rzeczywistość
Wirtualna rzeczywistość (VR) pozwala na multimedialne kreowanie komputerowej wizji rzeczy, miejsc czy zdarzeń oraz towarzyszącym im odczuć. Dzięki specjalnym goglom jesteśmy w stanie odwiedzić dalekie wyspy, stanąć twarzą w twarz z niebezpiecznym tygrysem lub wybrać się na przejażdżkę luksusowym autem – a to wszystko bez wychodzenia z domu!
Choć z początku dedykowana funkcjom czysto rozrywkowym w postaci przenoszenia użytkowników do świata science-fiction wprost z najpopularniejszych gier komputerowych, VR znajduje swoje zastosowanie w skutecznej promocji usług oraz produktów. Za pomocą oprogramowania do tworzenia wirtualnej rzeczywistości firmy mogą wejść w zupełnie nową jakość interakcji ze swoimi klientami. VR można wykorzystać do stworzenia niepowtarzalnej prezentacji, która z powodzeniem sprawdzi się podczas wszelkiego rodzaju targów lub konferencji. Poprzez specjalne gogle można wykreować własny, niepowtarzalny świat marki, który wywrze na potencjalnych oraz obecnych klientach wrażenie, którego nie sposób będzie zapomnieć.
Wirtualna rzeczywistość sprawdzi się w każdej branży. Można ją wykorzystać do:
1. Prezentacji produktu – a raczej prezentacji jego szerokich możliwości. Dzięki VR klient może poznać produkt z każdej strony. Dzięki wirtualnej rzeczywistości możliwe jest zobaczenie produktu w pełnym wymiarze – podczas targów mieszkaniowych klient może przenieść się do środka swojego wymarzonego M3 i obejrzeć je w (wirtualnej) rzeczywistości, a nie w katalogu.
2. Testowania produktu – podobnie, jak w przypadku prezentacji, klient może poznać spektrum możliwości każdego z produktów. Z punktu widzenia firmy VR może zostać wykorzystane do wstępnych badań swojej marki.
3. Promowania świata marki – w każdy możliwy sposób. Relacje z eventów, pokazanie produktu od środka, prezentacja procesów produkcyjnych, przedstawienie historii czy planów na przyszłość nie będą takie same, jak dotychczas.
4. Storytellingu – za pomocą wirtualnej rzeczywistości możliwe jest przeniesieni marki, a wraz z nią klienta, do wybranego miejsca oraz sytuacji, w której dochodzi do styczności produktu z użytkownikiem.
Gogli można również użyć do przedstawienia filmów w technologii 360˚, dzięki którym użytkownik może znaleźć się w samym centrum akcji! Filmy sferyczne przenoszą nas w zupełnie nowy świat wirtualnych odczuć.
VR pozwala klientom poznać produkt w pełnym wymiarze poprzez całkowite skupienie uwagi na wszystkich jego aspektach. Wirtualna rzeczywistość pozwala na zdobycie zaufania potencjalnych nabywców usług lub produktów i pomaga w ich późniejszym procesie decyzyjnym.
Zainteresowanych współpracą w stworzeniu indywidualnej projekcji VR zapraszamy do kontaktu gutpr@gutpr.pl.